Dana 21. studenog 2024. godine, u Osnovnoj školi Josip Kozarac Slavonski Šamac održano je Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave koje vodi učiteljica Marika Lešić. Na ovom značajnom događanju sudjelovali su učitelji iz sljedećih škola:
- OŠ Augusta Šenoe, Gundinci
- OŠ „Ivan Filipović“, Velika Kopanica
- OŠ „Ivan Meštrović“, Vrpolje
- OŠ Josip Kozarac Slavonski Šamac
- OŠ Sikirevci, Sikirevci
Sadržaj rada stručnog vijeća
Stručno vijeće obuhvatilo je tri ključna tematska bloka, od kojih je svaki bio usmjeren na poboljšanje učiteljskih vještina i pružanje boljih uvjeta za učenike, osobito onih s posebnim potrebama.
- Verbalna, neverbalna i paraverbalna komunikacija u školskom okruženju
Tomislav Levak, profesor doktor, održao je predavanje na temu verbalne, neverbalne i paraverbalne komunikacije. Njegovo izlaganje naglasilo je važnost svih tih oblika
komunikacije u učionici, s posebnim naglaskom na neverbalnu komunikaciju, koja često nosi snažnije poruke nego same riječi. Profesor Levak istaknuo je kako učitelji mogu unaprijediti međuljudske odnose u učionici razumijevanjem i pravilnim tumačenjem neverbalnih znakova svojih učenika. - Zaštita mentalnog zdravlja učenika s teškoćama u razvoju
Pedagoginja Marina Bujas objasnila je kako prepoznati i pružiti podršku učenicima koji se suočavaju s različitim psihološkim i emocionalnim izazovima, a sve u cilju stvaranja inkluzivnog školskog okruženja. Naglasila je važnost preventivnog djelovanja, kao i kontinuirane podrške svim učenicima u njihovom emocionalnom razvoju. - Brižnost – budimo u svijetu oni kojima je stalo
Ana Matković, psihologinja, fokusirala se na razvoj emocionalne inteligencije i socijalnih vještina kod učenika. Istaknula je važnost stvaranja učioničkog prostora u kojem se učenici osjećaju sigurno, poštovano i voljeno. Također, naglasila je važnost međusobne podrške među učenicima i učiteljima što doprinosi njihovom socijalnom i emocionalnom rastu.
Ovo Županijsko stručno vijeće bilo je izvrsna prilika za učitelje kako bi podijelili iskustva i unaprijedili svoje profesionalne vještine u radu s učenicima. Svi sudionici su se složili kako su teme izuzetno relevantne za današnji obrazovni sustav te da će stečena znanja primijeniti u svakodnevnom radu kako bi doprinijeli stvaranju boljeg i poticajnijeg okruženja za učenike.
Marika Lešić, mag.prim.educ.