Učenici trećeg razreda naše škole sudjelovali su u edukativnom projektu pod nazivom “Naš zavičaj u prošlosti”, koji im je omogućio da kroz različite aktivnosti istraže život u prošlim vremenima. Cilj projekta bio je približiti učenicima pojmove kao što su desetljeće, stoljeće i tisućljeće te im pomoći razumjeti kako se povijest razvijala kroz vrijeme. U sklopu projekta, učenici su izrađivali osobne vremenske crte na kojima su prikazali svoj život od rođenja do danas. Ovo je bila odlična prilika za učenike shvatiti značaj vremena i vizualizirati vlastiti razvoj kroz godine. Tijekom projekta, učenici su radili u skupinama i istraživali različite aspekte života u prošlim vremenima. Proučavali su prijevozna sredstva, odijevanje i prehranu iz prošlosti. Svaka skupina izradila je plakate na kojima su prikazali informacije o tome kako su ljudi putovali, što su nosili i što su jeli u različitim povijesnim razdobljima. Kroz ove aktivnosti, učenici su se upoznali s mnogim zanimljivostima koje su oblikovale svakodnevni život u prošlim vremenima. Jedan od ključnih dijelova projekta bilo je istraživanje o poznatim osobama iz prošlosti koje su svojim radom i doprinosima oblikovale naš zavičaj. Učenici su proučavali život i djelo Josipa Kozarca, Vjekoslava Klaića, Dragutina Tadijanovića, Stjepana Radića i Josipa Juraja Strossmayera. Kroz istraživanje, učenici su naučili o važnosti ovih povijesnih ličnosti te kako su svojim radom ostavili trag u hrvatskoj povijesti i kulturi. Učenici su također imali priliku crtati predmete iz prošlosti što im je omogućilo bolje razumjeti kako su izgledali svakodnevni predmeti koje su ljudi koristili prije mnogo godina. Ovi crteži obogatili su plakate koje su izradili stvarajući tako vizualnu poveznicu između prošlih vremena i današnjeg života.
Kroz projekt “Naš zavičaj u prošlosti”, učenici su stekli bolje razumijevanje povijesti svog kraja, ali i proširili svoje znanje o vremenskim razdobljima i važnim povijesnim osobama. Projekt je bio izvrstan način da djeca na kreativan način istraže prošlost, nauče poštovati tradiciju i razumiju važnost povijesti u oblikovanju današnjeg društva.
Zahvaljujući ovom projektu, učenici su obogatili svoje znanje i razvili vještine timskog rada, kreativnog izražavanja i istraživačkog rada što će im zasigurno koristiti u daljnjem obrazovanju.
Ravnatelj: Boris Lešić, mag. prim. educ.


