Učenici trećeg razreda čitali su jedno od najpoznatijih djela hrvatske dječje književnosti, roman “Vlak u snijegu” Mate Lovraka. Kroz čitanje i analizu djela na satu hrvatskog jezika, istraživali su osobine glavnih likova, mjesto i vrijeme radnje te važne poruke koje knjiga prenosi. Posebnu pozornost posvetili su glavnim likovima – hrabrom i odgovornom Ljubanu, snalažljivoj Dragi i veselim učenicima koji su zajedno prebrodili teške trenutke u snijegom zametenom vlaku. Učenici su raspravljali o vrijednostima poput prijateljstva, suradnje i zajedništva koje su ključne za radnju romana. Kako bi produbili razumijevanje djela, učenici su pogledali istoimeni film te su uspoređivali književni predložak s filmskom adaptacijom. Kroz raspravu su uočili sličnosti i razlike između knjige i filma, analizirali kako su likovi i događaji prikazani na ekranu te komentirali koliko je film ostao vjeran originalnoj priči. Osim analize i usporedbe, učenici su bili i kreativni. Na satu likovne kulture ilustrirali su prizore iz romana, koristeći različite tehnike kako bi prikazali dojmljive scene iz priče. Također, izradili su prigodni pano s ilustracijama, citatima i najvažnijim porukama djela, čime su dodatno obogatili svoj doživljaj “Vlaka u snijegu”. Ova aktivnost pomogla je učenicima upoznavanje s jednim od najljepših dječjih romana, te da kroz različite metode učenja razvijaju kritičko mišljenje, kreativnost i timski duh.
Ravnatelj: Boris Lešić, mag. prim. educ.




