Patchwork (tehnika spajanja puno komada tkanina različitih oblika, veličina, boja i tekstura u skladnu cjelinu) inspiriran romanom
Učenici petog razreda naše škole nedavno su na poseban način obradili književno djelo za cjelovito čitanje „Zabranjena vrata“ Zlatka Krilića. Umjesto klasičnog prepričavanja, spojili su čitanje s kreativnim izražavanjem te pokazali kako književnost može biti inspiracija za umjetničko stvaralaštvo. Rad u skupinama započeo je analizKreativna lektira: Patchwork (tehnika spajanja puno komada tkanina različitih oblika, veličina, boja i tekstura u skladnu cjelinu) inspiriran romanomom romana uz pomoć lektirnog listića. Svaka je skupina, služeći se knjigom, zajednički rješavala zadatke, istražujući likove, događaje i poruke djela. Nakon toga, učenici su svoje dojmove prenijeli na platno – oslikavali su motive iz romana koristeći različite tehnike i boje. Svaki dio platna predstavljao je njihovo viđenje priče, a kada su svi radovi spojeni, nastao je jedinstveni patchwork – šaren, dinamičan i bogat simbolima iz knjige.
Ovaj način rada potaknuo je učenike na timsku suradnju, kreativno izražavanje i dublje razumijevanje pročitanog djela. Njihov završni rad sada krasi školski hodnik, podsjećajući nas koliko književnost može biti inspirativna i koliko je učenje zanimljivo kada mu dodamo malo mašte.


